donderdag 4 oktober 2012

Wanten breien van vinger naar pols

Ik heb dit stuk verplaatst.

7 opmerkingen:

  1. Ik ben pas begonnen met breien; op een rondbreinaald. Inmiddels heb ik een muts en een volstaan weten te breien voor mijn dochter, maar ik zou ook graag bijbehorende wanten maken. Ik kan op internet veel patronen vinden voor het breien van wanten (met duim), maar niet hoe dit moet op een rondbreinaald. Dit patroon leek me wel wat maar als ik erop klik, dan kom ik op het patroon van sokken breien op een rondbreinaald. Is dit goed?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. o ja, is ook zo, ik had de wanten weggehaald. Ik stuur je het patroon op, maar wou het eigenlijk iets veranderen.

      Verwijderen
  2. kan mij iemand een patroon doorsturen per mail v. babywantjes (1 duim)
    alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. babywantjes met een duim heb ik nog nooit gebreid. wel wantjes zonder duim: brei als een minisokje als volgt: eerst stukje boord, dan stukje tricot en dan minderen als bij tenen van een sok.

      Verwijderen
  3. Heb nog maar pas de techniek van het rondbreien onder de knie en ik vind het fantastisch! Ga zeker deze wanten ook eens uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik ben bezig enkele patronen uit te werken, vooral wanten en sokken, waarbij ik dus aan de dichte kant (vingers, tenen) begin omdat ik dat handiger vind. Als je het patroon nabreit, zou je dan commentaar willen geven?

      Verwijderen
  4. Jammer, dit was het enige resultaat voor het breien van wanten van vingers naar pols. Intussen heb ik zelf handschoenen gebreid van vingers naar pols, zonder patroon. Ze zijn best mooi geworden zegt iedereen. Het patroon zal ik op schrift stellen en ergens gaan plaatsen, want blijkbaar is daar nog niet zo veel over beschreven.

    BeantwoordenVerwijderen